hétfő, augusztus 27, 2007

Igyunk ma is visszatér

Tea
Vegyünk egy teacserje ültetvényt. Ha ezzel megvolnánk, akkor gondos ápolás után - trágyázás, gyomtalanítás - (a szőlőhöz hasonlóan vízszintes helyzetben rögzítik) szüreteljük le a termést először 3 év elteltével. A szüretelés elég macerás kézzel, de így szétválaszthatóak a levelek minőség szerint. Ha nincs ehhez türelmünk, szüreteljünk géppel.
Következik a feldolgozás:
1. fonnyasszuk
2. sodorjuk
3. fermentáljuk (erjesszük)
4. szárítsuk!

Ez a folyamat különbözhet eltérő teafajták között, úgyhogy ha már teacserje ültetvényünk van, nézzünk utána jobban a dolognak!
Ha megvagyunk mindezzel, tegyük légmentesen záródó gusztusos kis fémdobozokba, amin gésák vannak, vagy az Indiai Társaság egyik hajója, vagy egyszínű zöld és rá van írva, hogy tee/tea.


Ha olvastunk Andreotti oldalán egy finom ömeriken páj receptet, azt készítsük el a tea mellé kísérőnek. Én kipróbáltam és nem bántam meg :-)

5 megjegyzés:

Anyabanya írta...

nyaminyami:)
de ennék
mikor jöttök félpanzióra?

juice írta...

én is tudnék enni minden nap...

most nagyon el vagyunk úszva, de másra sem vágyunk, mint egy félpanziós ellátásra, egyszer biztos megjelenünk nálatok :-)
elég csak arra a finom reggelire gondolnom...

A írta...

ne gondolj rá hanem gyertek:)
jöhettek csak reggelire is... hétvége? vagy jövő hétvége?

juice írta...

hétvégén bátyám esküvője, jövő hétvégén bátyám esküvője :-)

De utána lehet, hogy összehozzuk!

Anyabanya írta...

ennek örömére ittam egy teát, Erar grey én vállalom szeretem a bergamottolaj ízét... bár sokan nem tartják emiatt igazi jó teának... :)