szerda, december 26, 2007

Szalonna cukor

Ezekben a dobozokban tartjuk a karácsonyfadíszeket. Legalább 30 éve.

A legfiatalabb doboz 1982-es és 81 Ft-ot kértek az akkori zselés csodáért
















A középső a hetvenes évek végéről van
















Ez meg szerintem közel 40 éves lehet és csak 31 Ft

















Mindegyik szaloncukorka, ma is ez a neve? Nem csak cukor? Becézgetik még?
A szaloncukor mélypontja szerintem a nyolcvanas években volt, amikor gyártották azokat a nagyon színes belsejű cukor-cukor ízű förtelmes izét. Mindig drukkoltam, hogy az enyém zselés legyen. És ugye van a szaloncukor alakú csomagolás, aminek szintén divatja volt még megboldogult iskolás korunkban. Mondjuk én idén nosztalgiáztam és megtettem ezt. De nem vittem tulzásba, tehát nem volt két rétegű és rojtos szélű :)

Talán lesz pár dísz is. Nagypapám dolgozott valami üveggyárban, ahol csinálták a díszeket, ezért nekünk 1000 éves, viszont nagyon egyedi karácsonyfadíszeink vannak.

3 megjegyzés:

A írta...

úúúúúúúúúúú de menő, az elsőre kristálytisztán emlékszem, gyerekkorunkban abból lopkodtunk de csak annyit hogy a mami észre ne vegye :)
ezek lassan értékesek lesznek, de egyet a maiakból is el kéne rakni egyszer az is nosztalgia lesz ám!!! a maiak a milkát leszámítva zacskósak asszem viszont....:(

Kari írta...

Az a baromi kemény a "Konzum" szaloncukor volt. Volt belőle csoki bevonatú és és "pucér" is. Csak a töltelék. Egyszer találtam belőle egy puhát. De szép is volt...

juice írta...

Ja, nekünk is zacsis van most... nincs kedvem azt gyűjteni, de ha doboz lenne, azt sem, pedig tényleg milyen jó így 30-40 év múlva látni ezeket a kincseket :)

tényleg! a konzum! fúj de rossz volt! ami pucér volt az még undibb volt, de legalább nem zsákbamacska :)
hát igen... most van narancsos-marcipános, de a régi jó zselés a legjobb