hétfő, június 02, 2008

Objektívvel Veszprémben

Mivel hétvégén Tihanyba megyünk, előtte még leírom veszprémi napomat is...
Szóval egy objektívet vittem kölcsönbe kedves flickr-es barátomnak, és nagyon jót tett nekem ez a Bp-hiányos nap. Rájöttem, hogy még nem voltam Veszprémben, úh. ez része volt az ismerjem meg kishazámat körútnak is. Egyedül az állatkertben nem voltunk (pedig ugye Veszprém=van ott állatkert), ezen kívül szerintem körbejártuk a várost. A buszozás kellemes volt, kivéve, hogy előző nap koncerten voltam, így nem esett jól, mikor a mögöttem ülő eldicsekedett kannásborával a szomszédjának, mert pont akkor és ott az a cefreszag kicsit felkavart :) Cserébe viszont a célpont előtt már nagyon szép árvalányhajas dombocskás kilátás tárult elém, visszafele pedig ugyanez naplementésben... hjaj de szép volt... imádok kibámulni az ablakon utazás közben, mialatt fülemben zene szól, egészen filmszerű érzés, mintha egy roadmovie főszereplője lennék, csak a végén senki nem mondja, hogy: csapó!
Veszprém picike.
Veszprém annyira picike, hogy a flickr-en található 3 Zoli nevű fotósból, akik ott laknak, 2-vel összefutottunk :)

















Ez a kilátás a várból (bár olyan épületre, ami konkrétan egy "vár", nem emlékszem)

















Ez pedig kilátás a várra (ti láttok várat?) Ezt a viaduktról fotóztam, ami nagyon megnevettetett, mert oldalról kaptunk fényt (ami a NAP) és lenézve a viaduktról láttuk az árnyékunkat (ez annyira nem vicces így leírva) ahogy átgyalogolunk a falombokon, háztetőkön stb. (így tényleg nem vicces)
























Ez egy BMX-es... semmi különös, itt az tetszett, hogy a régi boltív mögött látszódnak a modern épületek, mondjuk van egy klasszikus is... és olyan rétegekben vannak... és a biciklis srác is modernkori...
























Ez egy ajtó... :) olyan, ami nem tudni hova vezet, pedig mindenki kíváncsi rá (igaziból biztos lehet tudni hova vezet, de így érdekesebb a sztori)
























Ez egy bácsi... fát visz. Nagyon érdekes, ezért lefotóztam. Klassz arckifejezése volt, és olyan szemüvege, amit a Columbo filmekben hordanak a főszereplők (nagy szögletes keret, füst színű üveg).

















Ez egy utcai zenész... Na most ez történik, ha nem komponál az ember, hanem csak úgy kattint egyet. Van egy dőlése a képnek és szemmel láthatóan le van vágva a fej (ami teszem hozzá egy jó borzos oroszlános művészfej volt), ami lehet hogy hiányérzetet okoz egyesekben. Pedig harmónikázott is közben, tehát elég fontos részlet lenne a kobak megléte...

















Ez az épület a város f*sza (Bazsi hívja így, nem tudom mennyire közkeletű elnevezés), mert Veszprém bármely pontjáról jól látható, ugyanakkor rendkívül ronda, minden esztétikát nélkülöző darab, igazi szocreál kreálmány, tetején megannyi parabolával.

















Na igen... makrózni jó dolog, kivéve, ha az alany nem együttműködő. Pl. ez a szép pirosszegélyes bogárhátú folkszvágen nem értette meg a koncepciómat, hogy milyen nagy poén lenne, ha ott maradna a kupakon, mosolyogna, én meg készítenék róla egy szép portrét...
























Ezért jó virágot makrózni... ő egyhelyben várja, míg megközelítem, beállítom az expozíciós értékeket, komponálok és katt. Csak ez már uncsi kicsit egy idő után...

















Ilyenkor az ember keres valami érdekesebb élőlényt akit lemakrózhat, jelen esetben Bazsit, akinek vittem az obit és ezért ő cserébe ilyen lenéző nyugalommal tűrte, hogy erősen megvágott portrét készítsek róla. Bazsi egyébként szelíd kinézete ellenére egy öntudatos, talpraesett galád fickó, akinek az az egyik legjobb szórakozása, hogy az utcán lesi az embereket és mindenkiről mond valami nagyon vicces és legtöbbször felháborítóan szemtelen dolgot. Ezen kívül kizárólag reggeli után enged kávézni, mert azt akkor kell (!), sokszor mondja, hogy "ííígy van" és olyan fapofával mondja a marhaságokat, hogy mindent el lehet hinni neki. Viszont a legrosszabb napomon is fel tud dobni és minden nap megköszöni a kölcsönkapott kis fotós mütyürt, úh. katicaként eggyel több pöttyöm van. :)

7 megjegyzés:

Babu írta...

A-val régen mi is azt csináltuk, amíg együtt tömegközlekedtünk reggelente, hogy ránézve emberekre elemezgettük, hogy mi lehet az illető foglalkozása és milyen idegesítő szokási lehetnek. Jó móka volt!:)

Babu írta...

ja, és én nem láttam várat

juice írta...

mi meg már nem tudom milyen film alapján, de azt szoktuk mondani Bennel, hogy ez pl. Steve Buscemi és Lara Croft unokája, de lehet két férfi is, ez lényegtelen :)

H.Z. írta...

Bazsinak esetleg megmondhatnád, hogy ne szóban, hanem fotóval kövesse el a megjegyzéseit! ;)

juice írta...

házé te meg hogy a fittyfenébe kerültél ide??? :D
ez a játék csak szóban jó, hidd el :)

H.Z. írta...

Profilod -> munkahelyed(?) -> by juice :)

juice írta...

jáj, már csillió éve nem frissítettük a honlapunkat (mert ezzel foglalkozunk ugyebár :) már nem is emlékeztem erre :) meg arra sem hogy flickr-re feltettem, nahát...