szerda, július 15, 2009

Helló turiszt (1. rész)

A napokban elkezdtem megvalósítani régi tervemet, miszerint turistaként szelem keresztül szép városunkat, Budapestet. Az ötlet akkor fogant meg bennem, mikor még nem is nagyon fotóztam, de egy üde nyári délelőtt sétálgattam a Váci utcában és észrevettem, hogy 2-3 külföldi nagyon nézeget felfele és fotóznak egy épületet. Követtem tekintetüket és elámultam, hogy mi mellett sétálok én el nap mint nap. Ez már régen történt, de azóta mindig odafigyeltem, hogy a szemfüles turisztok mit vesznek észre friss és idegen detektoraikkal, és azóta én is nyitottabb szemmel járok kelek még itthon is. A történetnek ez az egyik fele, a másik meg úgy alakult, hogy rájöttem, hogy nekem nincsenek fotóim az úgynevezett turistacélpontokról. Nincs fotóm a várból, nincs fotóm a Parlamentről, nincs fotóm a hidakról, stb. stb.

"Helló turiszt" márkajelzésű fotózásaim első epizódjaként a Gellért hegyre másztunk fel Pentaxos pajtásommal, Pihével. Azért hívtam őt, mert még ő sem fotózta le soha a Parlamentet, de ezt tudjátok biztosan :)))
















Itt lehet látni Pihét beívelődve a látképbe, amit fotóz. (Kulisszatitok: igazából nem fotóz, de ez a legimpozánsabb objektívje)

Végeredményben semmi átütő fénykép nem született (részemről), mint ahogy ez várható is volt, de egyszer talán még eljön ennek is az ideje, és addig is már lesz legalább 1-2 turistafotóm Budapestről. (Bár Ákos poénját nem tudom nem leírni, mikor meséltem neki erről, akkor megkérdezte, hogy "de ugye biztos elrontottad a turistafotókat és jók lettek?" - hát nem! kiváló turista vagyok!)

Turista turista turista... ezt csak azért írom, mert már így is annyiszor leírtam, hogy mégjobban optimalizálom a keresési találatokat a turistára.







(igen... klikk és nagyobb)

Ez egy kissé jellegtelen, életlen és elbénázott panoráma a hegyről (szokjatok hozzá, minden turistázásom alapja lesz, hogy panorámákat gyártok), aminek összeillesztését köszönöm Takocának, aki épp elkapta azt a pillanatomat, mikor csapkodva szídom a PS-t, hogy 10 perc szerencsétlenkedés után kiadott nekem egy homokóra alakú fogpiszkálót panoráma gyanánt. A korlát... hát igen kéremszépen az így jár, ha szerepelni akar egy hosszú fotón.


















Parlamentet? Még soha... még soha...


















Nem tudom mi van mostanában, minden képem girbegurba, de a live view-t soha nem használom

















Kipróbálhattam a Pentaxot, de Pihe azt mondta, hogy felnőtt lencsét még nem kaphatok hozzá, csak egy bébilencsét...

















Meg ezt is kötelező lefotózni ugyebár


Következő állomás a VÁR volt, aztán folyt köv., gyertek turistázni *Juice-szal!

Jelen bejegyzésem támogatói:
- a Turista Leszek mindenáron Egyesület
- a Szabadságszobrot a hógömbbe Társulás
- "Az ember, aki még soha nem fotózta le a Parlamentet" bestseller írója
- és a II-es számú Bébilencse inkubátor állomás

11 megjegyzés:

Pihe írta...

Ennyit tudnék hozzáfűzni: :D :D :D :D :D

Csorgott a könnyem olvasás közben, aztán amikor már nem bírtam, abbahagytam a hagymapucolást. ;o)

juice írta...

:D

de erre nem számítottam, hogy még a javítgatások előtt itt bepucolod a hagymát!

Gábor írta...

én is szeretek túrista lenni pesten, én tegnap turistáskodtam :) a mókás amikor annyira sikerül hogy a burger kingben múltkor angolul kérdezték meg hogy mit kérek :)
nagyon tetszik a szabadság szobros képed

juice írta...

köszi Gábor,

jaja jó móka, és már jönnek az ötletek (követem a turistákat)

Takoca írta...

Hello tourist du bist in Budapest,
capitol of Hungary
For a little money I will show you
my Pentax dslr

Eperke írta...

Én egyik nap szintén a Váci utcában járkáltam, ami újdonság erejével hatott: körülbelül középtájt egy étterem gyönyörű épletbe beágyazva. Teljesen kiesik a környezetéből, fogalmam sincs, miért nem tűnt fel eddig. :))

A másik a Mahart épülete ugyanazon a környéken. Láttátok már, milyen szobrok díszítik? Én eddig nem vettem észre, sajna épp gép sem volt nálam, de nagyon tetszettek. :))

juice írta...

to the right side you can see the Buda part
wich is one half of the city
to the left side you can see an other half (amit juice fotózott rólad)
and the Parliament of Hungary...

Eperke, tudom melyik az az épület, de most nincsenek előttem a szobrok, majd megkukkantom :)

Ratoth írta...

Hehe, mi is valami hasonlot izzitunk a haverokkal: http://districtsofbp.blogspot.com/

Sziltó írta...

http://2.bp.blogspot.com/_bMaiL5beA0E/Sl0FSXfRIgI/AAAAAAAAFdA/MRXB3J9Cx4c/s1600-h/_MG_6138_kis1.jpg mondanom sem kell, h ez a kedvenc?!

juice írta...

jó is ez a turisztozás, amúgy is gáz, hogy csomó helyen mégcsak nem is jártam (ez majd kövi projekt lesz)

Sziltó: másnak is az a kedvenc :)
(pedig féltem tőle, hogy ez azért túlzás lesz) :D

Zsákai Péter írta...

ügyik vagytok!