hétfő, július 06, 2009

Juice, a pucér fotós

... ne ne ne ne ne értsétek félre azonnal! Egy pillanat és megmagyarázom.
Igaz Juice törlődött az előzőekben, de az élet megy tovább. Mert az élet már csak ilyen. S bár nem egészben térek vissza, egy darabka talán már hiányzik belőlem, de az nem egy ruhadarab.
Csak annyiban vagyok pucér fotós, ahogyan Jamie Oliver a pucér szakács... És mit is jelent ez most? Hát azt, hogy főzzünk egyszerűen! Tehát aki a pucér jelző miatt talált ide, az mehet is tovább, és most nem adok linket a galériámhoz ;)

Már sokat gondolkodtam ezen. Egy ideig az ember elvan a felszerelésével, aztán megjelennek az igények, hogy kellene ez is az is. És van a valóság, hogy mindent meg kell oldani annyiból, amennyi van. A flickr-en és a spottr-en is végigvonult a táskás játék, mikor mindenki lefotózta mi van a táskájában. Én nem csináltam meg ezt a fotót és nem azért, mert nincs semmi a táskámban, hanem én valami vicceset akartam (pl. gumikacsákat beletenni, bár a madarak azt csicsergik, ez mostantól csakis Takoca poénja lehet), csak aztán elfelejtődött. Viszont ahogy láttam és látni szoktam fotós barátaim, ismerőseim táskatartalmát... hát igen, támad egy kis hiányérzetem.

Tulajdonképpen nem is a fő alkatrészekre gondolok, mert váza és objektívje mindenkinek az van, amit maximálisan megengedhet magának. De nekem csak ennyi van!
Most fotóztam egy esküvőt, amire 4 különböző embertől kértem kölcsön mondjuk 6-7 dolgot (3 objektív, vaku, táska, pótakkuk, memókártyák, szűrők...) és hát nem emiatt, de rájöttem, hogy én vagyok a pucér fotós. Nekem van egy vázam, 3 objektívem (amiből az egyik makró, tehát speciális és úgymond haszontalan élvezet) és egy megbízhatatlan vakum. Nameg egy db. UV szűrő a 24-105-ösömre és egy törött polár a makróra. De ennyi. Állványom olyan van, ami nem bírja el a gépem. Nincs derítőlapom, pedig sokszor portrézok, nincs több vakum, de még ez az egy is épphogy megfelel, nincs diffúzorom, nincs minisoftboxom vakura, nincsen semmilyen világítástechnikai dolgom, ezért nincs olyanom sem, ami elvillantsa ezeket. Nincsenek szűrőim, nincsenek pótakkujaim, nincs markolatom, nincs hátterem, nincs tárgysátram vagy tárgyasztalom, nincs fotóshátizsákom és nincs helyem itthon fotózni.
(Lapzártakor érkezett a hír - értsd eszembe jutott: van még egy távkioldóm, amit azért vettem mert sokszor fotózom magam, viszont csak 80 cm-es zsinór van hozzá és nem kapni a hosszabbítókábelt, ami miatt nemigen használom).

Hát ez van. Abból kell főznöm amim van, és bár nagyon rendes társaim vannak akiktől kérhetek kölcsön ezt-azt, erre azért nem lehet építeni. Azt nem mondhatom, hogy Trabanttal taxizom, de mondjuk egy közepes Forddal, aminek csak anyósülése van...
Igen, most úgy tűnhet mintha panaszkodnék. Nem akarok. Mert eddig minden fotózásomat megcsináltam azzal amim van. Csak néha már tényleg hiányoznak dolgok, ennyi az egész. Azt azért elárulom, hogy én ennyiből is otthon tudok hagyni cuccokat... :D

És hogy mennyire számít a felszerelés, vagy nem: álljon itt két mezítlábas fotó, amit a telfonommal készítettem. Nem nagy szám egyik sem, de ugyanúgy élveztem elkészíteni őket, mintha rendes gádzsi lett volna nálam.

16 megjegyzés:

Maci írta...

Tudod mi a szép a Te pucérságodban? Hogy így is tudsz alkotni. Méghozzá igen jól. Szépek, ötletesek, egyediek a képeid. Szerintem így legalább pénzt spórolsz azzal, hogy biztosan tudod majd mit szeretnél venni.
Vigasztalódj azon hogy:
1, van kitől kölcsönkérj obit/vakut/táskát/pótakkut stb.
2, Nekem van egy 30D-m, egy 18-55 mm (ami szinte használhatatlan) és egy fix 50 mm ami ugye korlátosan használható. Egy pót akkuk, két kártya (2 és 4GB) és a táskám. Ez se nem túl bő...

Addig pedig: "Jó fényeket és homogén hátteret." (Előd László - buvárfotós)

pihe írta...

Pontosan azt szerettem volna írni, amit Maci képernyőre vetett előttem. Ha tudsz alkotni (és tudsz), akkor minek felszerelés? Én a továbbiakban is nagyon szívesen kölcsönadok bármilyen Canon-kompatibilis felszerelést (még ha az csak egy táska is), és szerintem mások is örömmel látnak el alkalomadtán felszereléssel. Nem panaszkodom az felszerelésemmel miatt, csak magammal kapcsolatban: hiába a sok jó technika, ha hónapok óta nem lőttem egyetlen értelmes képet sem. Egyszóval: becsüld meg nagyon magad, mert Te minimummal hozod a maximumot, ha érted. :o)

Takoca írta...

Engem gyönyörködtet és baromira inspirál ez a pucérság, és nagy ívben ki tudom röhögni azokat akik mást se csinálnák mint iszonyat pénzt költenek fotós cuccra mert majd attól lesznek húúdejóók

egyébként sose gondoltam volna hogy valaha is részt fogok venni a "mi van a táskádban" játékban :)

juice írta...

Köszi szépen nektek, de én tényleg nem panaszkodni akartam, csak megosztottam ezt veletek, és igen nekem is az a fontos, hogy tudjak alkotni :)

Takoca, Maci a záró idézetet neked küldi biztosan :D búvárfotós!!!! :)))

Pihe, szívesen kölcsönkapom a táskádat máskor is, de húzzá vissza szerénykedni a csörgeblogra! ;) méghogy nincs értelmes képed!

Zsákai Péter írta...

1) Tehetséges fotós vagy, ezt nem ismétlem... :)
2) A vágyakozás egy jó dolog. ;)
3) Amit igazán akarsz, azt el fogod érni!
4) Ne hagyd, hogy egy pillanatig elkedvtelenítsen, mert másnak több/jobb felszerelése van. Tele a net jó felszereléssel készült szar képekkel. (utálom!!!) Te ennél jobb vagy, Neked nem kell a divatot követni!
5) A véredben van a fotózás! Ez olyan kincs, amit nem lehet megvásárolni. Másnak hiába van rá pénze.
6) Fotózz, fotózz, fotózz! Mással ne foglalkozz!
7) Kitartás, kitartás, kitartás!
8) Pár hete még én is kompaktosként tengettem az életem! Most meg... :D :D :D
9) Lesz jobb!
10) Annyi mindent kellene még írni Neked, hogy tudd értékes vagy és a fotóid is azok. Hidd el ennyiből! ;)
11) Mutasd meg, hogy így is lehet! Büszkék leszünk Rád!
12) Büszkék vagyunk Rád! :)

Elküldjem?
Ne küldjem?
Elküldjem?
Ne küldjem?
Elküldjem?
Ne küldjem?
Elküld...

:D :D :D

Maci írta...

off: Tudom, hogy az én szavaim általában kétértelműek, de ez esetben nem. Előd László ténylegesen egy búvárfotós. Élőben is láttam már :P Egyébként pedig: http://www.elodlaszlo.hu/

juice írta...

:D
Maci, tudom, hogy ezt nem viccből írtad, de azért látod ezt nem hagyhattam ki most... ;)

Peti: eeeez nagyon jó volt, tényleg! fogadjunk nem is tudod milyen jó terapeuta vagy!
és én is nagyon büszke vagyok rád, hogy odaadod a Pentaxod (csak hogy pajtásaidtól is tudjak kölcsönözni cuccokat) és visszatérsz a kompakthoz! :D ááááááá most akkor elbújok

Takoca írta...

jajj ne is mondd!

egy időben sokat merültem, és baromira hiányzik! Nem bánnám ha lenne a pentaxhoz tok

juice írta...

úúú búvárkodtál?
ahhoz nagyon lenne kedvem, csak ma is fáj a fülem, pedig egyszer majdnem elmentem tanfolyamra is... nekem a víz a közegem amúgy is

Zsákai Péter írta...

örülök!!!
aki mer, az nyer! ;)

/sundance/ írta...

hehh, én nagyon bírlak Juice :)
a telefonfotokert pedig riszpekt :)

juice írta...

köszi szépen kölyök!
:)

derelict írta...

a képet a fotós csinálja, nem a gép. a gépnek csak annyi a dolga, hogy ne zavarjon a munkában - a legdrágább felszerelés se ér szart se, ha nem tudod használni (nem egy ilyen "fotóst" ismerünk, ugye). te viszont tudod, és ezt bizonyítottad már számtalanszor.

juice írta...

neked is köszi :)

egyébként én nem ezt szerettem volna kihozni a dologból, ezt már sok helyen sokszor megtárgyaltuk, hogy nem a felszerelés a lényeg, de lássuk be megkönnyíti a dolgunkat ha alánk van rakva egy jó gép, ráadásul van olyan munka, mikor az az első kérdés, hogy mivel dolgozol... nem mintha ilyen munkára vágynék... :) nézzék meg a fotóimat inkább és úgy mondjanak nemet, az a korrekt

de köszi mindenkinek tényleg!

Attila írta...

Remélem nem az én Fordomra írtad hogy közepes, mert az azért jobb! A horgaszbizomanyi oldalán 4 csillagos lenne! Ha el akernám adni 5. Nem? De! 6

juice írta...

hehe, Accsikám te tudsz kommentelni? :D

neeeeem, nem arra írtam... miért nem? de! 7!