vasárnap, augusztus 09, 2009

Egy kép születése

Egészen rendhagyó módon - ami nem jelenti azt, hogy nem lesz még ilyen - most egy fotó elkészültének különböző fázisait mutatom meg. Nem fogok részletes leírást adni, hogy mikor melyik vonalat honnan radíroztam ki, de szerintem ez nem is szükséges, hiszen látható, hogy egy layerezett munkáról van szó, és ilyenkor az van, mint a főzésnél, hogy "érzéssel" és "ízlés szerint" adagolhatók a hozzávalók.
A végeredmény a Black Session című sorozatom egy darabja lesz.












Ennek a sorozatnak képpárok lesznek a részei, eddig ez a képpár készült el, valamint egy lepkeszárnyas self a következő pár egyik darabjaként, ennek is már készül a testvére. Nem titkoltan a címadásban szerepet játszik Yann Tiersen egyik albuma, és a fotók hangulata is a sötét tónust erősítik. Borsmanóról az AWPest stúdióban készültek a fotók, mikor ott gyakorolgattunk még márciusban és amikor elexponáltam, már tudtam, hogy mit szeretnék kihozni belőlük, csak kellett kis idő, mire beért a gondolat és rászántam magam a megvalósításra.

Ez a fotózás werkje, amiért köszönet neu-nak! (A képről az jut eszembe, hogy én nem régen tudtam meg, hogy portréállásban úgy fogom a gépet, mint a fiúk, azaz fent van az expógomb, a lányok állítólag fordítva szokták... hát nem tudom, majd mondogatom azért magamnak, hogy lány vagyok, lány vagyok...)















Akkor lássátok miből lesz a cserebogár. Például pár nem túl érdekes fotóból. Ezért nem szabad soha semmit kidobni, mert később igenis jól jöhet egy unalmas sirályfotó is, sőt mostanában kimondottan olyan céllal is fotózok mindenfélét, hogy aztán textúrának felhasználhassam.










































Ezekből a képekből és még 3-4 textúrából áll a fotó, ezeket összedolgozom, ami néha többórás produkció részemről, mert rengetegszer meggondolom magam, hogy mi hogyan látszódjon, milyen legyen az átlátszóság, mi fedjen mit stb. stb....
Amikor végre megvan a koncepció, akkor szépen egymásra ragasztom a rétegeket, ebben az esetben átkonvertálom fekete-fehérbe, majd adok neki egy szépiás árnyalatot, kicsit beégetem a kép széleit és tádám!









































Végül felteszem a galériámba, ahol Ti megnézitek :)

8 megjegyzés:

Maci írta...

Tök sirály lett! Jó, hogy vannak ilyen fantáziadús ötleteid. :)

Várday Béla írta...

Sikeres munka!
Üdv

juice írta...

köszönöm!

richi írta...

Profi munka :)
Nekem az utolsó, és az első kép tetszik a legjobban!

Zsákai Péter írta...

horroros!
na, ezért gondolkodom, hogy a fényképezőgéped elé merjek-e állni! :D :D :D

juice írta...

Peti, a félősökről csak half készül :)

Sziltó írta...

Ügyes!

(akkor én is fiú vagyok..)

juice írta...

;)