hétfő, augusztus 31, 2009

Helló turiszt (3. rész)

Gergővel a pesti rakparton jártunk egyet mint turiszt, ami végre elkerülhetetlenné tette, hogy készítsek egy képet a Parlamentről. Vagy kettőt. Vagy hármat. Vagy...
Utunk elég érdekesen indult, a házunk előtt találkoztunk és az utcánkban az egyik kocsi alatt találtam egy pillét. Kicsit elbeszélgettünk vele, hogy szerinte hogy alakul a dollár árfolyam és miként vélekedik a limerick versformáról, meg egyébként is mit keres a város közepén egy autó alatt, és miközben mesélt elvittük őt egy zöldebb területre, hogy ott szedje össze magát, végül tanácsot kértünk tőle, hogy hol turisztkodjunk, és ő a rakpart irányába mutatott. Aztán lazán felkönyökölt egy levélre és a kedvemért elmondta kedvenc versikéjét Varró Danitól, ami így szól:

Volt egy úr, lakhelye Piripócs,
Fogkrémmel ette a pirítóst.
Rakott rá ribizlit,
Kérdezték: „hogy ízlik?”
Azt mondta: „finom, csak kicsit sós.”















A szokásos Parlamentláb perspektívát a napocska próbálta feldobni, ahogy csillagként ragyogott a csipkés épület különböző pontjai felett.
Így ni:



































Egy nyugodtabb fotó országunk házáról vonalakkal és ívekkel:














A szokásos panorámámat is elkészítettem, de annyira minősíthetetlen, hogy ettől most megkíméllek benneteket. Készítettem egy kis felvételt Budáról is, hiszen ez minden turista kötelessége a pesti rakpartról. Beraktam a darálóba, ez jött ki:
















Aztán itt vannak ezek a cipők. Igazi kánaánnak mutatkozik a fotósok számára is, de én még nem láttam róluk jó képet. Fél óráig guggoltam mellettük és ilyen-olyan szögből próbáltam megközelíteni őket, és kerestem a megfelelő szemszöget meg hátteret meg amit csak akartok, aztán mikor Gergő már nagyon karba tett kézzel csücsült, akkor feladtam. Tessék két egyed a sikertelennek minősített misszióból (egy vidámabb, mikoris valaki belenéz az egyik cipőbe és megnézi, hogy 38-as-e és talán pont az ő mérete, és egy drámaibb, gyermekcipős):



































Ebben a körben készült a parton fekvő lányról is a kép, ezt láthatjátok pár bejegyzéssel lejjebb. Csináltam egy sorozatot a Vörösmarty téren álló üvegfalú épületről, ez külön posztot kap majd, és ahogy én hívom a Váci utca koldusasszonyáról is született egy felvétel, mert úgy érzem ő már teljesen hozzá tartozik a belváros idegenforgalmi látványosságaihoz (főképpen mekis poharával).

2 megjegyzés:

Zsákai Péter írta...

A cipős témához (hátha tetszik): http://www.photo4u.hu/photopost/showphoto.php?photo=1435&what=allfields&name=morcosmacko

juice írta...

aha! ez már valami!
köszi :)