hétfő, augusztus 03, 2009

Helló turiszt (2. rész)

Második utam úgy indult, mintha a Nyugatiba érkeztem volna mondjuk vonattal, tehát már rögtön itt elkezdtem nyomkodni az expógombot. Ezúttal próbáltam kicsit szemfülesebb turista lenni és fotózni olyat is, amibe majd később bele tudok magyarázni valami filozofikus háttértartalmat.




























Aztán teljesítettem Ákos által feladott házimat, mert véletlenül nálam hagyta a halszemét és ha már így történt akkor feladatot is adott hozzá, úh. neki fotóztam egy "űröset".





















Ezen az utamon Ervin kísért el, és azzal sem sikerült őt elijesztenem, hogy 1. a várba megyünk! 2. panorámát fogok fotózni mindenhonnan. A BKV zavaros közlekedésének jóvoltából még a Szabadság hídon, ja nem, a Lánchídon is átgyalogoltunk a nagy sokadalomban, mert épp hídünnep volt vagy mi, szóval tényleg igazi tolongós, homloktörölgetős, vígadalmas, turisztos Dunaátkelés volt ez részünkről.
Aztán feljutottunk a várba, ahol összefutottunk Nándival (rendes nevén derelict), aki legújabb projektjével sétált éppen, akinek egészen elképesztő színű szeme volt. Mi ezután bementünk a Széchenyi Könyvtár bejáratához, ami ugye egy négyoldalról beépített belső udvar, vagy minek nevezzem, hát itt elvoltunk cirka fél-háromnegyed órát. Én ismeretlen okból kb. 10-szer körbefotóztam a falakat, először a halszemmel, aztán Ervin nagylátójával, de hogy minek azt nem tudom, hiszen összeilleszteni nem lehet, mindenesetre annyira megfogott a téma, hogy rendesen kidolgoztam, aztán majd egyszer jó lesz valamire. Persze itt is fennállt az ilyen helyeknél szokásos probléma amennyiben még fent van a nap (márpedig fent volt éppen), hogy míg 3 fal alexpós, addig 1 meg kiég. Vagy be. Ide most egy olyan fotót teszek fel, amit megcsináltam analóggal is, és már nagyon kíváncsi vagyok, hogy vajon sikerült-e és milyen lett.















Igazi turistázókkal mi történik? Hát másik turisták megállítják őket, hogy csináljanak róluk egy fotót. A jelenet így zajlott le:
- Ne haragudjatok, látjuk fotóztok, csinálnál rólunk a gépünkkel egy rendes képet? Mindig néniket kérünk meg, de ők állandóan levágják a fejünket vagy a lábunkat...
Ervin odamegy, lefotózza őket
- egyébként honnan jöttök?
- hát Budapestiek vagyunk, és ti?
- mi is

Ennyi. Budapesten budapesti turisztozós fotósok lefotóznak szintén budapesti turisztokat.

Most akkor jöjjön az elkerülhetetlen panoráma, ami most is kézből lett lőve, semmi minőségi javulás nem figyelhető meg az előző panorámához képest, viszont hosszabb, tehát nem jó, de legalább sok, mint a térfogatleves az előző posztban :D






(ha rákattintotok, nagyobb és életlenebb lesz...)

A végére pedig jöjjön szintén egy halszemes kép, amiben a kedvenc részletem a biciklis, imádom az ilyen kis apróságokat. (Belátom, nem egy klasszikus turista voltam így a Pelenggel, de nekem csak elnézitek). Erről készült werk is, mert olyan igazi "hülyétcsinálszmagadbólkeljémáfel" típusú fotózást prezentáltam turistatársainknak bemutatva, hogy hogyan is kell ezt! Mert ugye a képen látható két dolog, viszont ahogy fotóztam az úgy nézett ki, hogy ülök a nagy semmi közepén és az eget fotózom a földön ülve. (a képért köszönet Ervinnek)


































A napot egy Best sörrel fejeztük be, aminek ugyanolyan finom kávéhabja van, mint a Guiness-nek.
A következő célpont a rakpart volt a Parlament lábával, folyt. köv. és gyertek turistázni *Juice-szal!

Jelen bejegyzésem támogatói:
- a Pelengeti Nemzeti Park dolgozói
- a "Hogyan készítsünk minden körülmények között egy életlen panorámafotót" bestseller írója
- a Várat a hógömbbe Társulás
- és a "Legjobb sör a Best" kétdudás skót Csárda

14 megjegyzés:

Zsákai Péter írta...

Szeretném a legnagyobb tisztelettel és jóindulattal megjegyezni, hogy a második illusztráció után sok a soremelés tök feleslegesen. Én meg már azt hittem, hogy vége van a posztnak és mentem volna békével. :)

További észrevételeim: "legújabb projektjével sétált éppen, akinek egészen elképesztő színű szeme volt" - ez nagyon titokztatosan hangzott. Ez valami hobbi állat? És rögtön utána gyorsan hozzáteszem a másik alternatívát is: avagy egy kishölgy? :)

Oszt csináltál jófajta halfokat a turistáknak? Az eszedbe se jutott, hogy az ő gépükkel halfot készíts? Megdöbbentek volna, miután megemlítették, hogy mindig levágják a kezüket, lábukat. :D :D :D

Nekem hasonló sztorim volt a várban. Megkértek, hogy fotózzam le őket. Majd utána nagyon kedvesen mondták, hogy ők is lefotóznak engem, ha akarom. Nem akartam! :)

juice írta...

Így már megfelel Zsákai mester?
amikor írom a posztokat és beillesztek fotókat, akkor az előnézetben én nem látom ezeket a hibákat és már így is tologattam ide-oda, aztán úgy látszik még idő előtt hagytam abba.
Igen Nándi projektje (modell a következő fotóihoz) egy hölgy :)

ÁÁÁ nem macerálom halffal a turistákat, van elég bajuk :) Az jutott eszembe, hogy idén ők is "itthon" nyaralnak éééérted :D

BZd írta...

Szia,

miért nem tudod összeilleszteni azokat a körbefotózott falakat? Ha egy helyben álltál, akkor egy jó panoráma progi még a kézből készítettet is gond nélkül összetapasztja.

juice írta...

azért mert olyan mértékű a torzulás, hogy hullámzik az egész... de nincs szándékomban összetenni, ezért írtam, hogy minden ok nélkül fotóztam körbe :D

BZd írta...

zért egyszer adj egy esélyt pl a hugin-nak :)

juice írta...

én mindennek adok esélyt! :)

Zsákai Péter írta...

itthon firefox alól tökéletes! ;)

Pihe írta...

A budapesti túristás megállítós sztorin nagyon mosolyogtam. :o)))

A képek viszont piszok jók lettek! Az a halszemes fotó bizony 35mm-en fog igazán jól mutatni (fallal kerített minibolygó, avagy a Kis Herceg magánzárkája), bár arra fel kell készülnöd, hogy a crop tool dolgozni fog rendesen.

A falas problémáddal kapcsolatban konzultálj Takocával, de szerintem egy sima megvilágítási sorral megoldhatod a kérdést. :o)

juice írta...

Peti, én explorerrel nem számolok galád módon :)

Pihe a magánzárkásat felhasználom címnek, csak legyen jó a kép... :)

BZd írta...

A Peleng full-frame-en sem rajzol teljes kört, mert a kör amit vetít 24mm-nél valamivel nagyobb átmérőjű, mert valami orosz filmformátumhoz tervezték. Ezt egy orosz oldalon olvastam, azóta sem találom a film nevét... Amúgy maga az obi a szovjet űrprogram gyermeke, és én már három éve vad szerelemben élek vele, használom APS-C-n, Full-frame-en, filmmel :)

BZd írta...

Ezt amúgy a minibolygós ötlethez óhajtottam hozzáfűzni :)

juice írta...

ma ellőttem az utolsó kockát, úh. nagyon várom most már hogy kijöjjön valami a gépből, ha kör ha nem :D

Szélvészkisasszony írta...

A nénik tényleg levágják a fejeket:) nekem is van pár ilyen képem. Azt hittem, ez egyedi, mert eddig csak két néni vágta le, de akkor ez olyan "nénis tulajdonság".

juice írta...

hehe, igen akkor ez így lehet :)
a néniknek amúgy is van 1-2 sajátosságuk, már készülök rá, hogy idősen fejnélküli portfólióm lesz :)))