kedd, szeptember 01, 2009

Iskolakezdés a Canonnál

Ma hivatalosan is bejelentették azt, amit már mindenki tudott, hiszen a pletykagyár mindig gyorsabban őröl, mint a PR. Szóval megjelent a Canon EOS 7D 3 új objektívvel egyetemben. Nem hittem volna, hogy én valaha ilyen posztot fogok írni, hiszen mindig hangoztatom, hogy engem nem érdekelnek a tesztek, főleg mikor nincs mit a tejbe aprítani egy kis kukoricapelyhen kívül. Ma viszont nem tudtam megállni, hogy ne böngésszem át a Canon legújabb gyermekeinek bemutatkozását. Szeptember elseje van: kezdődik az ősz, kezdődik az iskola és kezdődik a nem fullframe vázas, de egyszámjegyű jelzésű gépek élete.















/kép: dpreview.com/

Mivel nem fullframe-es, jelenleg nem áll az érdeklődésem középpontjában a kicsike, viszont eszközöltek benne olyan finomságokat, ami igencsak kedvemre való. A full HD video úgy vélem ennél a modellnél már kikerülhetetlen volt, 18 megapixeles, ami kellemesen az 50D és 5D közé ékelődik (mint úgy általában árban is meg mindenben).
Amiben veri az 5D-t, az egyértelműen a sebesség (8 kép/mp) és a 19 keresztszenzoros AF mező (ájjj kéremszépen, mióta mondom én, hogy gyűrközzenek már be pár plusz AF pontot), ezek miatt klassz második gép lehet egy profinak. Ami még érdekesség az a 100 % lefedettségű, 1×-es nagyítású kereső és még lehet mazsolázgatni pár újítás között, amit megtehetsz itt.

A másik újdonság, amire felkaptam a fejecskémet, az az új 100-as makesz. Hát én úgy gondoltam, hogy az enyémet nem szeretném lecserélni mert olyan szép, okos, aranyos, de most kidobták L-es verzióban stabilizátorral, és tudjátok, mi Canonosok piros csíkkal álmodunk éjjelente. Egy hangyányit (mert makró!) jobb lett a közelpontja, 0,31 cm helyett már 0,30 és valahogy nagyon jóképű lett külsőleg is. Amint megtehetem csere-bere néz kilátásba, ami annyira sokára várható, hogy addig meglesznek a visszajelzések is a minőségéről. Bár ha nem rontottak el rajta semmit, akkor nagy baj nem lehet vele.















/kép: dpreview.com/

Továbbra is 5D szerepel a kívánságlistámon, amit egy tündérnek, vagy egy aranyhalnak tartogatok, de már időszerű volt kihozni egy modellt a tízes és egyes sorozat közé, úh. áldásom rá. Aztán rövidesen biztos jönnek a teszteredmények innen-onnan, addig is jó fotózást mindenkinek a maga kis kütyüjével.

ÁÁÁÁ most láttam a fókuszpontleosztást és pistuljanak meg, megint középen van mind. A négy sarokra kérek 4 pontot tisztelt Canonos mérnökurak!!!!

25 megjegyzés:

Maci írta...

Én amikor megláttam azt mondtam. Akarom akarom akarom! Végre telerakták újdonsággal, és nem hülyítik a júzert olyanokkal, hogy 2 és 10 mp időzítő. Könyörgöm, miért nem lehetett választhatóként szoftverbe beleírni.
De ameddig se obim, se zabpelyhem addig várom hogy mások leteszteljék. :P

juice írta...

Igen, végre említésre méltó újításokkal rukkoltak ki! Az már nagyon zavaró volt, mikor félévente kidobtak egy gépet egy pöcök megváltoztatásával...

lancaster írta...

"mi Canonosok piros csíkkal álmodunk éjjelente"
:D :D :D

juice írta...

miért te nem? ;)

eldiablomismo írta...

Szerintem ennyi pénzért, "egyszámjegyes" vázként sz... akarom mondani nem meggyőző. :)

juice írta...

szerintem jól pozicionálták, csak rosszul nevezték el :)

eldiablomismo írta...

Jut eszembe Juice, mit kerestél te Szolnokon? :)

juice írta...

hirtelen azt hittem zavarba hozol... de akkor te a tumblr-en láttál egy szobrot...
nah szóval én ott Pandagod koncerten voltam még tavasszal :)

eldiablomismo írta...

Ahhaa. Igen, a Juice50-en láttam, jellegzetes szobor. Csak kíváncsi voltam mi szél fútt erre a porfészekre :)

juice írta...

te ott lakozol?

eldiablomismo írta...

Aham. És egy tucat képem biztos van a párosról :)

juice írta...

legyünk őszinték, a páros az egyik legérdekesebb dolog Szolnokon :)

eldiablomismo írta...

Most meg kéne sértődjek, de egyet értek veled. Itt a felhős égbe olvadó üvegpaloták helyett max a művházat lehet fotózni. :)
De az érdeked dolgok (itt sem) a belvárosban vannak, az csak a kirakat.

juice írta...

én nagyon befogadó vagyok és imádok elmeni Bp-ről, de Szolnokon nehezen találtuk témát, de igaz az is, hogy csak a kp-ban volt időnk tenni pár kört, mert utána mentünk koncertre, úh. valószínű nem merítettem ki a lehetőségeket :)

eldiablomismo írta...

Csak egy tipp, ha még egyszer erre sodorna a balsors (vagy hasonló helyre), akkor a szociós szemedet hozd magaddal. A steril belvárostól nem messze már bőven akad téma :D

juice írta...

meg nekem idő kell, van, hogy nem jó ha rohanás van

eldiablomismo írta...

Bebököm már ide is :)
http://www.alma-automotive.it/luca/texiso1600.jpg

juice írta...

zajosságban nem látok különbséget, csak olyan, mintha a 7D-n egy baromi lágyrajzú obi lenne...
de persze ettől még lehet hogy a K7 sokkal királyabb, nem nekem kell a Canont képviselnem, mindenesetre nekem az 5D zajszintje kell, amit megtapasztaltam, hogy 3200-esen is ultrajó... nem beszélve a Nikon D700-ról

eldiablomismo írta...

Szemüveg nélkül nézted? Vagy a canonos szemeddel? ;)
A baloldalin nem látszik a szövet mintázata, a jobboldalin meg de. Persze rögtön meg lett magyarázva, hogy be volt kapcsolva a zajszűrés, és nem rawból lett előbűvészkedve és blabla, dehát a k7-é is zajszűrt kép. :)

Ha gondolod előkereshetem neked azt a topikot is, ahol elmagyarázzák, hogy a croppos gépek miért sokkal jobbak a ff gépeknél. A hülyék tényleg canont vesznek* :)









*ez nem azt jelenti, hogy canont csak a hülyék vesznek

Mercutio_ írta...

Szvsz értelmetlen a vita.
Más-más a jpg feldolgozás az egyes vázakban, és nem azonos obikkal történt a tesztelés, ennek 2 azonos és válogatott obival (vagy 1 ami adapterrel felmegy mindkettőre:) ) raw-ban fotózva, különböző rekeszértékekkel lenne igazán értelme.

Egyértelmű, hogy aki már felépített egy obiparkot, megkedvelt egy színvilágot, megszokta a kezelőszerveket és _szereti_ kézbevenni a gépét nem fog rendszert váltani.
Van amiben a Canon 7D jobb, van amiben pariban vannak, felhasználás - és pénz - kérdése ki mit választana, ha most rendszert kellene felépítenie.
Az egy más történet, hogy mit ad a Pentax váz 300-ért (és mint tudjuk szerencsénkre ezen vázak ára elég szépen megy lefele általában) és mit tud nyújtani más márka ennyiért.

juice írta...

Mercutio válaszolt helyettem, és mivel nem vagyok szemüveges, valóban anélkül néztem a képet...

írtam Pihénél is, én nem akartam összehasonlítást a Pentax géppel sem másikkal mivel nekem Canonos dolgaim vannak, és azok is maradnak, hol egyik jobb, hol másik, nincs sem kedvem, sem pénzem lecserélni a dolgokat, és ezt szoktam meg. Az hogy a crop vagy a ff jobb: hát kinek mire van szüksége, nekem ff váz tulajdonságai kellenének, úh. nekem az a jobb... és ehhez nem kell teszt meg ilyesmi, én le is írtam, hogy nem olvasok teszteket, én kipróbálom és fotózok...

lehet hogy hülyék akik Canont vesznek, de nálam a fotó számít... ha jó, akkor ennyi

Pihe írta...

Jó kis hitvita lett a dologból, kár érte. :-/

Szerintem rossz a megközelítésetek. Ez egy egyszámjegyű váz, de nem azért, mert pro lenne, hanem azért, mert a Canon kiadott egy vázat válaszul a K-7-re (bár Ervin erre azt mondta, hogy ez csak egy Pentaxos reménykedése). Nézzétek meg a számozást és a kiadások között eltelt időt. A Canon simán legyárt egy ilyen vázat ennyi idő alatt. Írtam is, hogy ha szigorúan csak a speciket nézzük, a Canon váza messze jobb, mint a K-7. Drágább, de jobb és ez tény.

Ami meg a másik oldalát illeti: mindegy, mi van a kezünkben. Aki tud fotózni, mobillal is tud. Aki meg eddig sem tudott, az 7D-vel / K-7-tel sem fog tudni.

Szép fényeket Nektek!

eldiablomismo írta...

Dehogy is akartam vitázni, csak megláttam ezt a vicces képet, és gondoltam megosztom :)
Bevallom, a specik engem teljesen hidegen hagynak. Mivel mégiscsak fényképezőgépekről van szó, engem leginkább egy valami érdekel velük kapcsolatban, az, hogy milyen képeket csinálnak.
Márkafüggetlenül állítom, hogy az év legnagyobb dobása, ami átrendezheti a piacot, a Sony A850 lesz. Amint azt piacra dobják (és nem lesz valami durva szériahibája) a 7D-t csak az emberi hülyeségre alapozó marketinggel lehet majd eladni, a K7-et is csak az olcsóságával. Az 50D meg nem is tudom hova lesz átsorolva.

juice írta...

mindenesetre egy Canonos riporter pl. második gépnek nem Sonyt fog beújítani az tuti :D

de maradjunk a fotóknál, főleg itt a blogomban

bedouin írta...

Hiába, amíg gazdag, de hülye júzerból több van, addig az fogja meghatározni a marketingstratégiát.