hétfő, szeptember 21, 2009

ISO 400 és holdvirág

Ilford Pan 400
Ezzel az alap ff 35 milissel vezettem vissza magam az analóg világba (na jó, közben csináltam már lejárt diával és fotóztam kicsit a weltával is, de értitek...). Ezzel a filmmel nem növényeket kellene fotózni gondoljátok magatokban, de miért is ne gondolom magamban én. Analóggal mindent lehet. Mármint manapság. Úgy sem lesz olyan, mint digitálissal és már ez a tény is örömmel tölt el. Más a hangja, más a zaja, más az anyaga. Ez persze nem elegendő indok a vakvilágba lövögetésért, de azért óhatatlanul fegyelmezettebben kezeljük a filmet. De nem is akartam erről filozofálni. Én mindig úgy éreztem, hogy ezeknél a képeknél még szkennelve is érezni a papírt. Szóval fogjátok meg, adjátok körbe aztán felejtsétek el. Ezek csak egyszerű nyári képek virágokról, amit aztán a fiók mélyére süllyesztünk és talán soha nem vesszük elő őket többet. De akkor is mennyire jó izgulni míg előhívják.
Fotós barátaimtól - többek között - kaptam egy új filmet, ami befűzésre vár. Egy Kodak T-Max 100-as lesz a gépecskémben a következő időben. Szép őszi és téli dolgok kerülnek majd rá. Lehet, hogy csak őszi, lehet, hogy csak dolgok... na jó nem jósolok. Lehet, hogy kezdem megszokni a filmre fotózást és akkor gyorsabban fogynak a kockák. Elvárásom nincs magammal szemben, csak a szokásos: legyen rajta 1 jó kép. Mivel ez sokkal jobb minőség, mint amivel eddig próbálkoztam, nagyon várom az eredményt.

A jobboldali a digivel készült ugyanott, de máskor és más érzékenységgel. Csak úgy hangulat összehasonlítás végett tettem mellé.
















Tavirózsa páros





















Virágok a szigetről. A háttérben fényeső.
















Ezt a képet viszont szeretem. Nem tudom miért, csak úgy tetszenek az apró "dézi" fejecskék ahogy ide-oda lökdösik a levegőmolekulákat. Mintha táncolnának.

6 megjegyzés:

Pihe írta...

Abban a kitűntetett helyzetben vagyok, hogy ezeket a képeket én láttam először, így az első körbefavolás az enyém. (Most nyomtam mindenhová egy csillagocskát.) Amellett, hogy szép hangulatokat sikerült szalagra rögzítened, nekem tetszik a Pan kontrasztja is (de ezt már írtam korábban).

"legyen rajta 1 jó kép" - add oda a géped Zsákai Pajtásnak, neki ez a csukott szemes specialitása. :o))

juice írta...

Pihe, ezúton is köszönöm a digitalizálást, azóta megtanultad, hogy nem a méret a lényeg :))) (Pihe pajti hatalmas felbontásban szkennelt éjjelt nappallá téve) meg köszönöm a csillagokat is, mindet felakasztom az égre.

Zsákai mester mindenképpen megkapja egy kockára a gépet :D

Zsákai Péter írta...

az utolsó kép nekem is! gyermekkoromat idézi. az udvarunk tele volt ilyen virággal. és a gyerekkori fotókon pont így néznek ki!

Kedveskéim! ezt a poént ha kérhetem inkább ne! engem bánt az az elszólás és nem túl jó visszagondolni, amikor újra és újra előjön. tudom csak vicceltek, de akkor is. meg aki nem ismer, tán' azt gondolja, hogy jobban tudok fotózni, közben meg... persze csak ha kérhetem... :)

juice írta...

tényleg csak viccelünk, dehát ebben a bandában mindenkinek megvan a maga kis problémája :D
és ez aranyos elszólás volt, különben nem emlegetnénk... fel a fejjel, szerintem ennél már csak rosszabbak leszünk ;)

Mercutio_ írta...

És a molekulák sorfala mögött élesszemű pajtások felfedezhetik "Misz dézi" sofőrjét?:)

A képek hangulata meg....!

juice írta...

az a jó, ha a pajtások mind-mind valami mást felfedeznek benne :)

nekem elég sok minden eszembe jut róla, misz dézi épp nem, de más igen :)

és köszi :)