kedd, október 13, 2009

A Pentacon ügyirat

Júliusban találkoztam Varnyúval ha jól emlékszem, a lényeg, hogy tegnap küldte át a képet, amit én készítettem róla a gépével. Az utolsó pár bejegyzésben megszokhattátok, hogy életlen képeket kaptok, ez a tendencia most éri el a zenitet, full mögéélesített fotót produkáltam, de van mentségem. Ill. "nincs mentség, a hétvégi eltávot megvonom", ahogy az Elit alakulatban hallhattuk mindig Sobel-től. Szóval nem arról van szó, hogy ezentúl annyira művészi leszek, hogy már az élesség sem érdekel, de vannak kivételek. Most pl. életem első képét készítettem a Pentacon Six nevű csodával, és nekem nagyon nehéz manuálisan élesíteni, mert én csak AF-et használok, mert nem bízok a szememben. És ezek szerint okkal :) Viszont arra büszke vagyok, hogy milyen kellemes a kompó, még kicsit vágtam volna a fejtetőből, de szerintem jó kis kocka lett, éppen ezért analógozom néha, hogy fegyelmet tanuljak és tudjátok itt ellenkezőleg mozog minden :)





















Pentacon Six, 2.8-as rekesz, 1/500 és egy 2002-ben lejárt 200-as Forte
Élesség a fejtetőn és a szakállon jeeee :D

15 megjegyzés:

banyek írta...

Csináld 4-es blendével, ne 2.8-cal, akkor az egész arc elég éles marad, viszont a háttér még elmodósik.
(Mondom én, aki gyönyörű falat fényképeztem egy ismerősöm helyett nemrég.)

juice írta...

hehe tudok ám fotózni (egyesek szerint) itt most ez volt a lényeg, hogy kipróbáljam :)

sundance kid írta...

jo kép :)
a szemed sztem azért csal, mert tudja h nem bízol benne, és meg van sértődve..

juice írta...

igen... hülye csaló :D

Pihe írta...

Gyakorlat eszi a tesztert. Vagy mi. Tessék sokat MF-ben fotózni digin és akkor nem ér meglepetés analógon sem (tessék beszerezni egy pár jó minőségű orosz M42-est és játszani. Már csak a feeling kedvéért is megéri).

juice írta...

sőt, mintha a meglévő obijaimon is lenne MF gomb :D
de múltkor korom sötétben azért sikerült pár kép manuálisan, ez vigasztal :)

Pihe írta...

Azért gondoltam az M42-esekre, mert ott még csak az a csábítás sincs meg, amit az AF kapcsoló adhat. :o)

juice írta...

értelek Pihe, csak makacsul ellenállok :)

eldiablomismo írta...

Azért egy jó törőékes mattüveg nélkül az élességállítás megreked a precíziós saccográf szintjén :)

juice írta...

ójeee
a saccográf kedvenc szavam lesz :)

Mercutio_ írta...

Nem kő oda töredékes üveg, csak jó szem, nomeg célzóvíz!!!:)

A kép tecc, csak így tovább, lesz ebből még éles szemöldök!:)

juice írta...

:P

Hollósi Gábor írta...

Az a baj, hogy itt az f4 se segített volna, hisz közgyűrűvel sikeredet meglőni ezt a portrét, mivel Budapesttől számítva körülbelül London környékén lehet a közelpontja a 80-as MC obinak!:D:D Ilyen közeli portré lehetetlen vele, csak így! F8 már lehet kicsit tud segíteni, de az állvány mégtöbbet!:)

Van egy hangulata ennek a KF gépnek, itt ez a lényeg, ja és annyira nagyon nem ment el azaz élesítési sík! Sör után, meg persze Kinder után, mit vár az ember!?:)

juice írta...

főleg a kinder maxi kingtől szédültem meg kicsit :D

Mercutio_ írta...

MaxiKing az naggggyon üt!!