szombat, október 03, 2009

Segédfény

Múltkor nézegettük, hogy a K7 milyen brutál AF segédfényt ad, ez tegnap kétszer is eszembe jutott. Először akkor, mikor dolgoztam, és akkor nagyon hálás voltam, hogy a 40D-m nem bocsát ki ilyen lézerkard erejű zöld fénynyalábot a püspökök szemébe, akiket fotóztam. Másodszor az esti koncerten, amikor már azért lettem volna hálás, ha a korom sötétben tudtam volna pár értelmes képet csinálni. Így csak manuálban tekergettem az élességet, és párszor össze is jött, de ez a véletlen műve volt.
Mindenesetre jól esett végre egy kis koncertélmény, már hiányzott.

8 megjegyzés:

Maci írta...

Ezért szoktam én a kölcsönvakum segédfénynek használni. Le lehet tiltani a menüben, hogy ne villantson, és akkor nem is zavaró. De segít a fókoszban. Bár nekem is lett egy tengernyi életlen képem.

eldiablomismo írta...

Hát sajnálatos tény, hogy az autófókusz a második legidegesítőbb frusztrációforrás a digiszenzor után, amit valaha fényképezőgépbe sikerült építeni.
Eleve nem értem, hogy miért nem lehet infra tartományban megoldani a dolgot, hogy senkit ne zavarjon a segédfény (biztos van valami technológiai oka, de semmit nem találtam róla).
Múltkor volt a kezemben egy régebbi Canon, nem kellett sok idő, hogy földhöz akarjam verni, pedig állítólag piacvezetőek ezen a téren. A jó öreg törőékes mattüvegnél (na meg a távmérőnél) máig nem tudtak jobbat kitalálni.

Ettől függetlenül a kép jó lett :)

Mercutio_ írta...

Jó ép, van hangulata, milyen zenekar koncertje volt?

Na igen, a jedi-segédfény, de jobb mint ha nem lenne, legfeljebb kikapcs., ha zavaró.

juice írta...

hát én most vakuval sem boldogultam... vaktában lövöldöztem :)

az erő nincs velem, de a kitartás igen :)

és Supersonic, a képen Bali látható és hallható, ha közel hajolsz :D

Várday Béla írta...

...de a feltett fotó az nagyon cuccos, a háttér is kiváló lett!

juice írta...

csak nem lincseltek meg, de a háttérben bp-i panoráma esti bokeh-ja látható :D

Pihe írta...

Hát, ahhoz képest, hogy "csak manuálban tekergetted az élességet", elég jól megtekerted!

(Holnap megyek én is koncertet fénymásolni... Majd a keddi újságban olvashatjátok a dícsérő szavakat a kritikusoktól, hogy a segédfénytől megvakult zenészek milyen szép koncit adtak. :o))

juice írta...

mondom, hogy véletlen :) egy sasszem ült a vállamon :))