kedd, november 24, 2009

Katonadolog

Múlt héten egy kicsit besűrűsödtem fotózásügyileg, ami annyit tesz, hogy majd' minden napra jutott egy újabb kaland.
Kellett fotóznom egy koncertet a Teológián, a zuglói templomban, ahol átélhettem minden fotós rémálmát, amikoris az expozíció nagyobb hangot ad ki, mint maga az esemény, amit meg kell örökíteni. Tehát egy templomban vagyunk és komolyzenei koncert folyik kevés előadóval. A karzaton kezdtem a ténykedést, hogy minél kevesebb mászkálással megoldjam a feladatot. Eddig rendben is volt a dolog, de ahogy lementem a templomtérbe és becsuktam magam mögött az ajtót, mindenki egy emberként nézett hátra. Az ilyentől mindig is tartok, de a legtöbb templomban halkan meg lehet oldani ezt a műveletet, itt viszont nyikorgott a kilincs. Hát ilyenkor mit lehet tenni, egy helyben álltam és körülnéztem azzal a tekintettel, hogy: "nem én voltaaaam". Na végre visszafordultak a nézők, de én még akartam készíteni pár képet lent is, mert gondoltam, hogy az mutatna igazán jól. Hátul maradtam, megkerestem a megfelelő szöget, élesítettem és vártam... egy hölgy énekelt zongorakísérettel... nagyon halkan... én vártam... egyszer már majdnem lenyomtam a gombot, mikor kicsit hangosabbra vették, de nem eléggé, úh. még vártam... aztán egy idő után, mikor úgy gondoltam ennél hangosabb már nem lesz az előadás, nagy levegőt vettem és kattintottam. És igen... mindenki egy emberként nézett hátra ismét. Próbáltam ártatlanul nézni, hogy "ez sem én voltaaaam" de persze nem hitték el. Többet nem exponáltam, de szerencsére a "hangos" felvételem sikerült.

Következő élményem egy olyan eseményen ért utol, melyen nemzetközi magas rangú egyházi-katonai személyek vettek részt. Annyit tudtam, hogy egy képet kell abszolválnom az újságba, ezt meg is ejtettem, azonban kiderült, hogy ennyivel még nincs vége a történésnek, mert egy másik helyszínen egy állófogadás keretében lesz egy díjátadás, ami elég fontos momentum ahhoz, hogy rögzítésre kerüljön. Hát mondom jól van, én akár mehetek is. Megérkeztünk a Hadtörténeti Intézet egy nagyon szép aulájába, ahol elegáns körülmények között várták a delegációt, keringtek a pincérek és sorakoztak a finom ételek-italok. Bent azonnal odajött hozzám valaki, hogy tulajdonképpen én ki vagyok, mert sajtót nem hívtak, de kaptam segítséget, hogy de. :) Általában olyan ruhában szoktam fotózni, amit egyébként is felvennék az eseményre, csak valamivel kényelmesebb kivitelben, de mivel aznap semmi különösre nem számítottam, hát a legáltalánosabb utcai göncömben feszítettem. Megkezdődött a ceremónia, a mikrofonnál a főszereplőkkel, én velük szemben, mögöttem meg egy regiment elegánsabbnál-elegánsabb vállapos, rojtosfüggős, vasalt nadrágos, sokcsillagos, fényescipős férfiember. Én meg ebben a puccos félkörben álltam középen... sajnos a CICÁS pulóveremben. :D Gondoltam is magamban, hogy ez most elég juice-osra sikeredett már megint. Szóval mulatságosan festettem, de nem láttam a megrökönyödés semmi jelét, még az is lehet, hogy egy kis vidámságot csempésztem be a huszárfestményes terembe a piros nyakkendős cicámmal.

13 megjegyzés:

eldiablomismo írta...

Muti a cicás pulóvert! léccilécciléccíííííí :))

qdi írta...

:D
egyszer nekem is sikerült rövidgatya+sárgapóló szettben diplomaosztón a színpad elől/mellől fotóznom... bár hozzátartozik, hogy tíz perccel kezdés után hívtak, hogy mégis kéne pár kép. aha. én meg épp úszókat fotóztam edzés közben a strandon :)

Zsákai Péter írta...

egyszer egy üzleti tárgyalásra az egyik kollégám fekete Micimackós pólóba jött. a másik kolléga, aki bemutatott bennünket így mutatta be a nevezett úriembert: "és hadd mutassam be S. István kollégámat, aki ma művésznek öltözött" :D :D :D

általános iskolában pedig 8. év végén elég sokszor kellett kiöltözve menni. gondoltam a bizonyítvány osztásra már nem öltözök ki és a zöld pólómban mentem. rajtam kívül mindenki ki volt öltözve. és akkor készítettük a csoportképet. :D :D :D

meséljek további történeteket? :)

juice írta...

eldiablomismo: majd eccer... :)

qdi: neked legalább volt indokod :)

Peti: mindenképpen!!! nekem tetszenek :D nekem is ilyen az osztályképem amúgy... Botond és Szabolcs már nem öltözött ki utolsó nap :D

JaMaN írta...

Ezek nagyon jó sztorik voltak, szívesen megnéznék párat a képekből is. És persze a cicás pulcsiról :D

Pihe írta...

:D :D Cicás pulcsi jöhet. :D

Mint néhányan tudjátok, a memóriám hajlamos cserbenhagyni, így nálam a kiöltözős eseményeken utcai szerkóban való megjelenés soha sem a "nem akarok", hanem a "bakker, elfelejtettem" kategóriába estek. :o)

A zárhang csillapítására legközelebb tekerd be a 40D-t valami ruhadarabbal (póló, vékonyabb pulcsi is megteszi), nagyszerűen tompítja a hangot, persze néma nem lesz soha.

juice írta...

JaMaN: annyira nem vagyok jó sajtófotós, hogy ezeket mutogassam, max a cicás pulcsit :D

Pihe: tudom mire megy ki a játék, azt szeretnéd elérni, hogy a cicásba tekerjem a gépem és pukkadozva nevessenek rajtam! :P

Dark Jedi írta...

Hello Kitty!:D

juice írta...

helló :))

tmt írta...

Öööö, cicás pulcsi + fregoli? :)

juice írta...

hát fregoliügyileg is le vagyok maradva :)

Mercutio_ írta...

Ez annyira juice!:)

juice írta...

hát nem tagadom :)