péntek, március 04, 2011

Ká projekt

Még tavaly kaptam a felkérést a Family magazin egyik vissza-visszatérő szerzőjétől, hogy készítsek fotókat éppen készülő cikkéhez. Általában riportokat, interjúhoz portékat, esetleg tárgyakat fényképezek az írásokhoz, most azonban Márti arra kért találkozzunk, beszéljük meg, mert kényes lesz a téma. Gondoltam magamban, már voltam bent a Váci Fegyházban is, mi jöhet még? Mondjuk ha szülést kell élőben fotóznom azt úgy sem vállalom. Aztán találkoztunk és egy kávé mellett elmesélte, hogy nagyon régóta készül megírni ezt a cikket, sokat érlelődött benne és szeretné, ha a képi megjelenítés visszaadná azt az érzést, hangulatot, amit ő átélt. A téma pedig az utcán hever, ugyanis rosszlányokról ír. Azonnal tudtam, hogy csak illusztrációk fognak készülni, hiszen teljesen feleslegesen tennénk ki magunkat, de főleg a lányokat az atrocitásoknak, amik érhetnének. Persze egy pillanatig eljátszottam a gondolattal, hogy erős téma lehetne stb., de maradtunk az imitálásnál. Márti elmondta miről szól az írás, miket beszélgetett velük, miket látott, tapasztalt, aztán elváltunk én meg a fotós baráti körből való vagány leányzókat kerestem meg azzal, hogy ugye szeretnének modellkedni, a téma ezmegez... Kis vonakodást vártam, de azonnal elvállalták és a legjobban azon nevettünk, hogy természetesen ruhájuk is volt hozzá :)
Kliséket, sztereotípiákat ötvöztem a Márti által lefestett benyomásokkal, így egyrészt lettek mindenki által azonnal értelmezhető jelenetek, másrészt olyan képek is, amihez egészen pontos instrukciókat kaptam. A lányoknak ezúton is köszönöm a bevállalást, nekem meg jó lecke volt megint, hogy hogyan próbáljak meg más szemével látni úgy, hogy azért a saját fejemben maradjak.




































































































A fotók illusztrációk, tehát a rajtuk látható személyek nem azzal foglalkoznak, ami a képeken látható.

7 megjegyzés:

Csikós Gábor írta...

Jó ez. A szöveg nélkül is kitalálja az ember, hogy miről van szó. Így viszont nem kér telszámot:)

beat.nick írta...

jó! ügyesen összehoztad a projektet, grat!

juice írta...

sokáig nem tudtam, hogy publikáljam-e de aztán kikívánkozott

keriatti írta...

Érdekes téma...
Nekem lenne egy kis hiányérzetem, ha megengeded el is mondom. Ahogy a szöveget olvastam nekem egyből egy olyan kép ugrott be a fejembe, hogy a lány be van hajolva egy autó ablakán. Valami ilyesmi: http://bit.ly/fUQbQP

De ezek a képek is magukért beszélnek. Gratula!

juice írta...

Ez egy 40-50 képből álló anyag lett, természetesen benne volt a te általad említett póz is, de a tükröződő változatát sokkal érdekesebbnek találtam (és valószínű a szerző meg a szerkesztő is, mert ez a kép volt a kiemelt fotó a témához). De a válogatásoknál mindig így van, mást és mást emelne ki mindenki.

máté írta...

marha jó, kívánok még sok hasonló felkérést ugyanilyen szintű megoldással rá:)
gratula!

juice írta...

köszi!