kedd, március 08, 2011

Pánkó

"Vajaspánkó a nevem
Elmondom eredetem:

Magtárban sepertek,
Kosárról kapartak

Tejfellel kevertek

Kemencén sütöttek
Ablakon hűtöttek.

Megszöktem az otthonomtól

Gazduramtól, asszonyomtól

Mért féljek nyúl tőled?

Megszököm előled!
"















A fánkról jutott ez eszembe (a vajaspánkó nem tudom mi, de én fánknak képzeltem mindig), persze mi mindig úgy mondtuk, hogy vajaspánkó a nevem, leverem a fejedet...
Most, hogy farsang vége fele közeledünk, párszor azért még sütögetek itthon fánkot, pl. holnap is ez lesz a program, viszont a múltkoriról készítettem egy fotót, mert annyira nagymamás hangulata volt a tálnak meg a lekvárnak meg a fánknak is, hogy muszáj voltam megörökíteni. Én nem ismertem egyik nagymamámat sem, de biztos ilyen lett volna a hangulat a konyhában, ha fánkot sütnek.

Nincsenek megjegyzések: