szerda, június 29, 2011

Toszkána 2011 - Vinci






















Leonardo különleges ember volt, nekem pedig különlegesen tetszett már régebben is a korszak, melyben alkotott, talán ezért is írtam annak idején Mona Lisa utóéletéből a szakdolgozatomat (amit most különleges módon nem találok sehol). Mindig is Michelangelo állt hozzám közelebb, de élvezettel olvastam és tanultam mindkettejükről. Gimnazistaként odáig fajult a dolog, hogy képes voltam Michelangelo szonetteket olvasni, amit így mai fejjel átgondolva elég mulatságosnak találok.
Na de most ugye Leonardóról van szó. Jó érzés volt eljutni a szülőházába annak ellenére, hogy a helyet nem annyira járja át az a szellem, hogy a mester itt lakott, mert abban a bizonyos épületben a hatalmas vendégkönyveken kívül nincs semmi. Egyedül a házhoz vezető olajbogyófákkal keretezett, kövekkel kirakott ösvény ragadott meg, egyedül ott merült fel bennem, hogy igen, talán a kis Leó itt futkározott két képtelen ötlet kitalálása között.






















Toszkána összes városával ez a baj egyébként, egyszerűen nem alkalmas átadni azt amije van 1-2 óra alatt. Legalábbis bennem megfogant a vágy, hogy több időt töltsek el ezeken a helyeken, hogy tényleg lássam, amit Leonardo látott, halljam amit Puccini hallott és érezzem, amit az olaszok édes életnek hívnak. Eltökélt szándékom lett a toszkán táj beszippantása, talán egyszer majd jó (értsd igazán jó) fotókat is sikerül végre készítenem ott.

Nincsenek megjegyzések: